Jak správně přednášet ekonomiku
Ne každý učitel je dobrý a umí předat žákům či studentům maximum z toho, co sám zná. V tomto směru má každý určitě své zkušenosti z dob, kdy navštěvoval školu, ať už střední nebo vysokou, ne každý kantor svou práci opravdu umí a dokáže být zároveň přísný a i naučit.
Jedním z předmětů, který vyžaduje opravdu fundovaného pedagoga, a to jak na úrovni střední školy, tak i vysoké, je ekonomika.
Co by tedy správný učitel nebo přednášející měl svým studentům nabídnout a jak jim tento předmět přiblížit jako zajímavý a možná i zábavný?
Přednášet aktuální látku, tedy nezůstávat u postarších vydání učebnic, jejichž obsah už byl dávno překonán, ideální je doplnit je o příklady z praxe a postřehy ze svých vlastních zkušeností nebo lidí, kteří se tomuto oboru věnují aktivně. Poohlédnout a zjistit, jak se tento předmět vyučuje za hranicemi naší země, absolvování stáže v nějaké zahraniční škole určitě na škodu nebude, spíše naopak. Tak, jak se liší ekonomiky jednotlivých zemí, může se lišit i samotná výuka.
Základem ekonomiky je jak jinak, matematika. Proto by na matematiku měl být již na základních školách kladen velký důraz, pouze se základními znalostmi si pak ten, kdo se bude chtít věnovat ekonomice, nevystačí.
Nejen teorie by měla být hlavní součástí výuky, a to se týká více oborů, ale i poznatky z praxe, protože bez propojení teorie s praxí se žádný obor neobejde. Součástí výuky by měla být i práce s konkrétními daty, umět je zpracovat a používat.
Školy zaměřující se ekonomickým směrem, by měly využívat možností stáží a různých výměnných programů pro své studenty. Je důležité poznat konkrétní obor i v jiném prostředí, než je to tuzemské, což samozřejmě vyžaduje i hodně dobrou znalost alespoň jednoho cizího jazyka. Dalším plusem je poznání jiného prostředí a odlišného systému výuky.